A sikeres weboldal titka nem titok
Kategória: Hasznos Tanácsok
A nyári uborkaszezon után szeptemberben újra „megindul az élet a kereskedelemben”. Legalábbis ezt remélik azok az előrelátó vállalkozások, amelyek nem ültek ölbe tett kézzel a nyári hónapokban. A vevők megfogyatkozásával felszabadult idejüket arra használták fel, hogy megújítsák, és még sikeresebbé tegyék a weboldalukat.
A sikeres weblapoknak az a nagy titkuk, hogy nincs is igazán titok, csak munka van. Lehetőleg folyamatos, mert a weboldal megújításakor kezdődik csak az igazán komoly feladat. Még eredményesebbé és látogatottabbá kell tenni a honlapot. Ha mégis valamiféle titokról beszélünk, akkor a sikeres weboldalnak egy titka van, szisztematikus munkával eléri a honlap tulajdonosa által kitűzött célt.
A legkézenfekvőbb válasz erre az, hogy hozzon több vevőt. Egy másik gyakran megfogalmazott cél, hogy hozzon több bevételt. Ezek azonban túlságosan általánosak. A célok meghatározásánál konkretizálnunk kell a kívánságainkat.
Pl. az augusztus közepén megújult weboldalnak jól megfogalmazott és számszerűsített célja lehet az, hogy novemberben legyen 30%-kal több látogatója, mint egy évvel ezelőtt, és a látogatók 3%-a kérjen árajánlatot a weboldalon lévő ajánlatkérő űrlap kitöltésével.
Nyilván egy webáruház konkrét vásárlási célt határoz meg. Ezt meghatározhatja a vásárlások számában és/vagy az értékesítési forgalom nagyságában is. Nemcsak a vásárlások száma és az értékesítési árbevétel lehet azonban konkrét cél a megújult weblapnál. Vannak olyan weboldalak, amelyek közvetlenül nem adnak el. Ezek a cég értékesítési tevékenységét támogatják érdeklődők gyűjtésével.
Konkrét cél lehet az is, hogy a weblapot meglátogatók közül hányan keressék fel a cég üzletét. Ezt az üzletbe betérők megkérdezésével tudjuk mérni. Kérdezzük meg az érdeklődőktől, hogy honnan szereztek tudomást rólunk. Hol hallottak a cégünkről, ki ajánlott bennünket?
A megújult weblap tervezésekor azt is meghatározhatjuk célként, hogy hányan telefonáljanak a weboldal hatására. Ezt is a telefonon érdeklődők megkérdezésével tudjuk mérni.
Tudnunk kell azonban, hogy ez a mérés meglehetősen szubjektív és bizonytalan. Az érdeklődő sem biztos, hogy emlékszik már arra, hogy hogyan is szerzett tudomást rólunk. Az is előfordul, hogy egyszerre annyian vannak az üzletben, hogy nem tudunk mindenkivel beszélni, és többen anélkül távoznak majd, hogy bármit is kérdeznének. Ha azonban nem tudunk ennél pontosabb mérési módszert meghatározni, akkor ez is jól mutatja majd a weblap eredményességének az alakulását. Nem egy abszolút mértéket kell felállítanunk, hanem az oldal korábbi teljesítményénél kell jobbnak lenni a megújult oldalnak.
Nincs ilyen gond a méréssel akkor, ha a Google Analyticsben célértékként be tudjuk állítani a weboldal céljaként meghatározott mutatót. Ilyen pontosan mérhető cél lehet az, hogy hányan kérnek árajánlatot az oldalon elhelyezett űrlapon keresztül, vagy az is, hogy hányan iratkoznak fel a hírlevélre, vagy hányan töltik le a feliratkozásért cserébe ingyenesen letölthető anyagunkat. Ezekben az esetekben mindig célszerű a landing oldalt több lépésben javítani, tökéletesíteni A/B teszteléssel.
Ha a landing oldalra elkészítünk 2 változatot, akkor csak arra kell ügyelni, hogy egyszerre mindig csak egyetlen dolgot változtassunk meg, mert csak így tudjuk értékelni azt, hogy az eltérés minek az eredménye. Az Analyticsben a Tartalom/Kísérletek fülön lehet beállítani a tesztelést. Kellően nagyszámú adatnál (pl. árajánlatkérő űrlapnál 100 feletti árajánlatkérésnél) értékelhetjük az eredményt, és a jobban teljesítő változat futhat tovább. Amint az eredmény megvan, már kezdődhet is egy újabb változó tesztelése.
A sikeres weboldal titka ugyanis nem titok, a weblap folyamatos tesztelése és fejlesztése. Szinte bármit lehet tesztelni az oldalon. Tesztelhetjük a nyitóoldal, a legfontosabb belépő oldalak és a konverziós oldal szinte minden elemét: a fejlécet, a szlogent, a címsorokat, a képeket, a színeket, a konverziós gombokat, a menüpontok sorrendjét stb. Teszteléssel sikeresebbé tehetjük a honlapunkat. A teszteléshez ne csak az Analytics adatait használjuk. Kérdezzük meg a célcsoportunkba tartozókat is a megújult weboldalunkról. Ha többen is ugyanazt mondják 1-1 elemről, akkor azon mindenképp érdemes alaposan elgondolkodnunk. A honlap sikeresebbé tétele a célunk, és ehhez használjunk fel minden lehetséges információforrást. Kitartó munkánk eredménye a vevők számának és az árbevételünknek a növekedésében fog jelentkezni. Sikeres tesztelést, és növekvő karácsonyi eladásokat kívánunk.
Címkék :
online, hasznos, google
Hozzászólások :
Kapcsolódó cikkeink :
Google maga építi a robotautóját
- Kategória: Tudomány
7 tipp, hogy spórolhass az iskolakezdés költségein
- Kategória: Hasznos Tanácsok
Így tüntesd el a gyümölcs- és fűfoltot
- Kategória: Hasznos Tanácsok